• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Over Oh Oh Mama
  • Privacyverklaring
  • Scriptgirl.nl

Oh Oh Mama

voor nuchtere moeders met humor

  • Lifestyle
  • Kinderen&zo
  • Mama!
  • Shoppen
  • Baby’s
  • Zwanger

Mag ik terug naar Terschelling?

09/07/2019 Danielle Spoelstra Leave a Comment

Ieder jaar is het vaste prik: een weekend naar Terschelling. Ook vaste prik? Als ik weer terug moet, heb ik daarna alleen maar heimwee naar Terschelling. En dat is dit keer niet anders.

Ieder jaar naar Terschelling

Maar goed, ik ga dan ook ieder jaar naar Terschelling. Vooral omdat mijn ouders daar dan een huis huren.

En ieder jaar is dat weer fijn. Ik hou het maar op de duinen, het strand, de zeelucht en het gekrijs van de meeuwen. Tel daarbij de gezelligheid op van dorpen als West-Terschelling en Midsland en het plaatje is compleet.

Regen

En het maakt eigenlijk helemaal niet uit wat voor weer het is. We hebben afgelopen jaren bloedheet weer gehad, maar het het heeft ook wel eens een weekend pijpenstelen geregend.

Maakt niet uit. Dan ga je lekker shoppen, hang je lekker in de kroeg, doe je een spelletje ‘s middags of kun je – in ons geval – ook nog eens kijken naar de finales van het vrouwenvoetbal.

Hoewel, zondagmiddag was het prachtig weer. De zon scheen, ik zat met mijn ouders op het terras, de kinderen renden rond in de duinen en het strand was fijn.

Het weekend vloog voorbij.

Relaxen

En mensen, ik kwam best wel lekker stressy aan op het eiland, maar na een paar uur werd ik al rustiger. Terschelling heeft de prettige uitwerking dat je weer gaat relaxen.

Alleen al daarom zou je gaan.

Blije kinderen

Ook mijn dochters vonden het fantastisch. Maar die vinden het al heel spannend om met de snelboot naar Terschelling te gaan. ‘Alsof je met trein gaat, maar dan lekker snel over het water’, riep mijn oudste dochter niet voor niets.

De rest van het weekend hebben ze zich enorm vermaakt. En ondanks dat ze hun vader misten – die bleef thuis om de slaapkamer van de oudste te verven (daarover later meer) – wilden ze helemaal niet naar huis.

Volgend jaar weer

De oudste huilde zelfs op de boot tijdens de terugreis. ‘Ik wil helemaal niet naar huis’, zei ze met waterige ogen. Ook de jongste dochter keek beteuterd. ‘Ik wil ook blijven.’

Maar helaas, we moesten wel. Iets met een laatste schoolweek. Gelukkig mogen we volgend jaar weer. En dan denk ik dat we nadien weer net zo’n heimwee hebben.

Related Posts:

  • Zandvoort 1 - strandwandeling met de hond
    Zandvoort. Wat was je weer fijn.
  • Binnenstebuiten 2
    Wat een fijne film: Binnenstebuiten 2
  • Ecomare - grijze zeehond
    5 dingen die je met je kinderen op Texel kan doen
  • Efteling 1
    De Efteling: even wennen, maar het was weer leuk

Featured, Mama! De Wadden, terschelling, vakantie, wadden

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Primary Sidebar

Over mij

Welkom! Ik ben Daniëlle. Blogger, moeder van 2 dochters, 1 hond en samenwonend met ‘vriendlief.’

Ook nog tv-junkie, boekenwurm en fan van ko(o)k(bo)e(ke)n. En kampioen tosti-maker. Denk ik.

Hier kun je zoeken!

Hier vind je OhOhMama op Social Media!

Facebook
Facebook
Twitter
Visit Us
Follow Me
Instagram

Nieuwste blogs!

  • Help, ik zit op Tiktok
  • De eerste Pasen zonder mijn vader
  • Help! De telefoon van de puber is kwijt
  • Wat een ramp: het tosti-ijzer ging kapot
  • Wat een fijne film: Binnenstebuiten 2

Zoeken

Categorieën

Archief

Copyright © 2026 · Daily Dish Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in