• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Over Oh Oh Mama
  • Privacyverklaring
  • Scriptgirl.nl

Oh Oh Mama

voor nuchtere moeders met humor

  • Lifestyle
  • Kinderen&zo
  • Mama!
  • Shoppen
  • Baby’s
  • Zwanger

Bordspelletjes spelen met mijn jongste dochter? Het was geen succes

11/03/2019 Danielle Spoelstra Leave a Comment

Vanmiddag was mijn oudste dochter aan het spelen met een vriendinnetje. Een uitgelezen mogelijkheid om thuis wat gezellige bordspelletjes te spelen met mijn jongste dochter. Helaas was dat niet bepaald een succes.

Nu moet ik er wel even bij vermelden dat mijn jongste dochter na haar eerste schooldag van de week best moe was. Logisch. Zou ik ook zijn. Maar hé, dan zouden een paar spelletjes toch hartstikke leuk zijn? Iets met afleiding enzo.

Bovendien kon ik meteen dan woorden met haar oefenen (voor de logopedie) en voorzichtig bezig gaan met nummers en tellen.

Enthousiast

In eerste instantie was mijn jongste dochter nog enthousiast. Al vond ze de eerste optie, memory voor kinderen, geen succes. ‘Dat heb ik al ge-daaaa-haan.’

Oké, dan het grote pinguïn spel. Een soort van mens-erger-je-niet, maar dan met pinguïns. Maar die kunnen door bewegende onderdelen dan wel weer in het spreekwoordelijke water vallen.

Ja, daar had mijn dochter wel zin in.

‘Stom spel!’

Het begon zo goed: ze zette enthousiast het spel in elkaar en zette alle pionnetjes in de vorm van pinguïns klaar.

Toen moesten we alleen nog even zes gooien om van start te gaan. Dat deed ik vrij snel. Tot woede van mijn dochter die dat maar niet lukte. ‘WAT EEN STOM SPEL!’ Toen ze vervolgens toch zes gooide en vervolgens later op een plek terecht kwam waardoor haar pinguïn in het spreekwoordelijke water terecht kwam, werd ze pas echt boos.

Ze pakte het spel en smeet het in de hoek. De pinguïns vlogen mij om de oren. De hond keek verbaasd, de kat zocht dekking achter de bank en mijn dochter beende weg.

Woedend keek ze naar de onschuldige pinguïns. ‘STOMME PINGWINS!’

Dan maar Ganzenbord

Nadat ik een poging had gedaan om pedagogisch verantwoord uit de hoek te komen en haar vertelde dat je dit dus niet deed bij spelletjes, vroeg ze of we dan Ganzenbord konden doen.

Oké, dat kon. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ook dat begon goed. Ze zette het bord en de houten ganzen klaar en we konden los. Ze gooide meteen lekker hoog. Maar op die plaats – wat niet eens een gevangenis of iets dergelijks was – wilde ze niet staan.

‘DIE PLEK VIND IK STOM!’

Ze barstte in huilen uit. ‘IK WIL DAAR STAAN!’ En ze wees naar de gevangenis. Toen ik haar uitlegde dat ik dan eerst een paar beurten moest dobbelen om haar te bevrijden, werd ze zo mogelijk nog bozer.

Maar eenmaal in de gevangenis, had ze het ook niet naar haar zin. ‘WANNEER MAG IK NUUUUUUU?’ gilde ze. Toen ik haar vertelde dat dit nog een paar beurten duurde, gooide ze dat spel ook omver.

Gelukkig zat de kat nog steeds achter de bank.

Opgegeven

Ik heb het maar opgegeven en haar voor Netflix gezet. Misschien niet zo educatief verantwoord, maar wel veel rustiger.

Over een paar dagen doen we wel weer eens een poging. Hopelijk hebben de pinguïns het dan wat minder te verduren.

Related Posts:

  • Zandvoort 1 - strandwandeling met de hond
    Zandvoort. Wat was je weer fijn.
  • Schoen opzetten - Sinterklaas
    'Ik geloof niet meer in Sinterklaas hoor!'
  • cypsela-resort-spanje
    Hoera! De vakantie is geboekt (en dit keer gaan we…
  • zolderkamer 1
    Het is gelukt: jongste dochter slaapt op de zolderkamer

Featured, Kinderen&zo bordspelletjes, Ganzenbord, kleuter, pinguin spel

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Primary Sidebar

Over mij

Welkom! Ik ben Daniëlle. Blogger, moeder van 2 dochters, 1 hond en samenwonend met ‘vriendlief.’

Ook nog tv-junkie, boekenwurm en fan van ko(o)k(bo)e(ke)n. En kampioen tosti-maker. Denk ik.

Hier kun je zoeken!

Hier vind je OhOhMama op Social Media!

Facebook
Facebook
Twitter
Visit Us
Follow Me
Instagram

Nieuwste blogs!

  • Help, ik zit op Tiktok
  • De eerste Pasen zonder mijn vader
  • Help! De telefoon van de puber is kwijt
  • Wat een ramp: het tosti-ijzer ging kapot
  • Wat een fijne film: Binnenstebuiten 2

Zoeken

Categorieën

Archief

Copyright © 2026 · Daily Dish Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in