Het kan je niet ontgaan zijn: de succesvolste film van deze zomer is Barbie. Miljoenen mensen zagen al de film, veel winkels hingen vol met Barbie merchandise en op social media vind je heel veel Barbie-spul. En ja, wij doen deze zomer lekker mee aan de hype.
‘Denk je dat-ie nog wel draait na de vakantie?’
De Barbie-film kwam net uit voor wij op vakantie naar Frankrijk gingen. Tot teleurstelling van jongste dochter die ‘m héél graag wilde zien. ‘Denk je dat-ie nog wel draait na de vakantie?’ vroeg ze nog. Toen wisten ze we nog niet dat de film alle records zou breken deze zomer.
Barbie merchandise
Maar dat Barbie niet alleen een dikke hit zou worden in Nederland, was al vrij snel duidelijk in Frankrijk. Daar lagen de winkels vol met Barbie merchandise. Sephora had speciale stellingen ingericht, dat gold ook voor de Zara en ook een ondergoedketen als Undiz had een grootse stelling.
Die laatste was trouwens meteen de leukste.
Barbie bij Undiz
Bij Undiz vond je namelijk de echte Barbie merchandise van Mattel. Denk aan het beruchte zwart-witte badpak, een roze satijnen pyjama-set, een bijpassend slaapmasker, lingerie, t-shirts en allerlei ander leuks waar je heel hebberig van werd.
Wij althans wel.
Mijn oudste dochter kocht de knalroze Barbie satijnen pyjamabroek met bijpassend t-shirt, terwijl jongste dochter – die net even te jong en te klein is voor ondergoed – koos voor een Barbie slaapmasker. Ik wist trouwens niet dat iemand zo blij kon zijn met een slaapmasker. Maar dat terzijde.

En oh ja, ik heb ook nog een Barbie t-shirt gekocht. Een witte. Met roze opdruk. Ik zei toch al dat we in de hype meegingen?
Barbie film
En nu we het toch over de hype hebben? Na de vakantie zijn de dochters en ik naar de Barbie de film gegaan. Want natuurlijk draaide-ie nog. En we werden niet teleurgesteld. De film was grappig, zag er mooi uit en had ook nog eens een belangrijke boodschap die totaal voorbij ging aan mijn jongste dochter. Zij danste vooral mee. En dat mag natuurlijk ook. Zelfs mijn doorgaans kritische oudste vond het leuk. ‘Deze barbies zijn niet zo lame.‘ Ofzoiets.
Overigens hebben we tijdens dat kijken wel het slaapmasker en de pyjamabroek thuis gelaten. Zo erg gaan we ook alweer niet mee in de hype.
Maar de film gaan we nog een keer zien. Als-ie ergens op een streamingplatform te zien is. Dan kunnen de Barbie-spullen wel aantrekken. Gaan we nog een keer mee in de Barbie-hype.
Geef een reactie